11:00-12:30
Teatralizowana gra edukacyjna w konwencji LARP, Maciej Namysło
Teatralny Instytut Młodych, os. Teatralne 23, Scena Warsztatowa
LARP - z angielskiego Live Action Role-Playing, po polsku Gra fabularna na żywo
Konflikt: emocje, kłótnia, eskalacja, racje, destrukcja, potencjał, budowanie, szansa.
"Spod lady. Opowieści o Nowej Hucie" w konwencji LARP proponowana w ścieżce „Centrum i peryferia", eksploruje to, co wykracza poza mainstreamową (z angielskiego „główny nurt”) animację kultury. Ta teatralizowana gra przenosi uczestników i uczestniczki w peryferyjne przestrzenie Nowej Huty lat sześćdziesiątych dwudziestego wieku, poszukując nowatorskich form narracji dla spektakli i wydarzeń teatralnych, które nawiązują dialog z wrażliwością współczesnego młodego widza i widzki.
Podkreślając aktywną rolę i sprawczość uczestników i uczestniczek „Spod lady" czyni z nich bohaterów i bohaterki tej interaktywnej rozgrywki. Działając twórczo na obrzeżach tradycyjnych form spektaklu, wspólnie wpływają na rozwój fabuły, próbując rozwikłać zagadkę dotykającą lokalną społeczność – tajemniczą przypadłość, która sprawia, że mieszkańcy i mieszkanki przestają rozpoznawać swoich bliskich.
Tym samym, „Spod lady" staje się przykładem zaangażowania uczestników i uczestniczek w opowieść, w której sami kreują bieg wydarzeń pod przewodnictwem Mistrzów Gry. Każda sesja jest niepowtarzalna, a odbiorcy i odbiorczynie stają się aktywnymi współtwórcami i współtwórczyniami fabuły gry.
Każda osoba, która zgłosi chęć udziału dostanie link do strony– jest to wstęp merytoryczny do gry.
- Informacje o sensoryczności
W teatralizowanej grze wykorzystuje się różnorodne bodźce sensoryczne: światło, zarówno naturalne, jak i teatralne, muzyka stanowi teatralizowaną oprawę dźwiękową akcji, dotyk jest elementem interakcji zależnym od woli uczestników i uczestniczek, a zrównoważony ruch i postawa ciała komunikują emocje oraz relacje między postaciami.
„Spod lady. Opowieści o Nowej Hucie" wpisuje się w ścieżkę „Centrum i peryferia" eksplorując to, co znajduje się poza mainstreamem animacji kultury. Przenosząc uczestników i uczestniczki w peryferyjną przestrzeń Nowej Huty lat sześćdziesiątych, poszukuje nowych form narracji.