10:00-13:00
Warsztat, Michał Brańka
Dom Utopii – Międzynarodowe Centrum Empatii, osiedle Szkolne 26 a, sala 201
Rezyliencja – to zdolność do radzenia sobie ze stresem, trudnymi sytuacjami i przeciwnościami losu, a także zdolność do szybkiego powrotu do równowagi po ich doświadczeniu.
Warsztaty skierowane są do pracowniczek i pracowników sektora kultury działających w obszarach społecznych i kulturalnych. Celem spotkania jest wsparcie dobrostanu psychicznego uczestników i uczestniczek, poprawa współpracy zespołowej oraz nauka wykorzystywania humoru jako narzędzia do łagodzenia stresu i napięć emocjonalnych, które są nieodłącznym elementem pracy w tym wymagającym środowisku. Uczestnicy i uczestniczki poznają techniki stosowania humoru, które wspierają zdrowie psychiczne i pomagają budować pozytywną atmosferę w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.
Spotkanie oparte będzie na metodach warsztatowych, które łączą pracę indywidualną, grupową oraz elementy pracy z ciałem. W programie przewidziane są ćwiczenia praktyczne, refleksja i dzielenie się doświadczeniami. Humor potraktujemy jako narzędzie do budowania relacji i przywracania poczucia lekkości, nawet w trudnych sytuacjach.
Zapraszamy osoby zarówno początkujące, jak i te z doświadczeniem, które chcą rozwijać swoje kompetencje w pracy z ludźmi i wzmacniać swoją odporność psychiczną.
Prosimy o przygotowanie się do aktywnego udziału – zalecamy wygodny, swobodny strój umożliwiający ruch, wodę do picia oraz przybory do notowania. Nie jest wymagana odzież ochronna. Warsztaty stworzą przestrzeń na praktykę, wymianę i regenerację.
- Informacja o sensoryczności
Sensoryczność obejmuje: wpływ na równowagę uczestników i uczestniczek podczas aktywności (zmiana pozycji, ruch, leżenie), wpływ dźwięku (nagłe dźwięki).
Warsztat „Humor i rezyliencja w animacji kultury" wpisuje się w ścieżkę „Centrum i peryferia", kierując uwagę na często marginalizowany aspekt dobrostanu psychicznego pracowników i pracowniczek sektora kultury działających w bardzo różnych obszarach społecznych i kulturalnych, wychodząc tym samym poza „mainstream" (z angielskiego „główny nurt”) animacji kultury skupiony na efektach projektów.